Kompenzace za zpožděný let

Náhrady v letecké dopravě - Click2Claim

Jste zpátky z dovolené a měli jste problém s letem?

Pokud byl Váš let zrušen, výrazně zpožděn, přesměrován nebo vám byl odepřen nástup na palubu, máte nárok na finanční kompenzaci ve výši 250 – 600€ v závislosti na délce letu.

Mohu podat žádost i když byl můj let zaplacen v rámci zájezdu?

Ano, není důležité, zda jste cestoval(a) individuálně či s cestovní kanceláří. Povinnost finanční kompenzace se vztahuje také na charterové lety. Pro podání žádosti však musíte znát číslo vašeho letu.

Jak probíhá podání žádosti o kompenzaci?

Žádost o kompenzaci můžete podat prostřednictvím naší cestovní agentury. Nejprve zdarma ověříme, zda se na problémy vašeho letu vztahují podmínky finanční kompenzace. Volejte na +420 603 287 159 nebo nám napište na info@tinatravel.cz

Kolik za vyřízení zaplatíte?

Služba je zdarma.

Jaké dokumenty pro vyřízení žádosti potřebuji?

Pro důkladné posouzení, zdali je Váš nárok skutečně oprávněný či nikoli, které provádí naše agentura, je vhodné mít k dispozici veškeré doklady, které se k Vaší cestě vážou, tj. kopie letenky, palubních vstupenek, cestovní pokyny k zájezdu, předchozí korespondence s leteckou společností atd.

Jak dlouho vyřizování žádosti o kompenzaci trvá?

Podle náročnosti případu může vyřizování trvat od dvou týdnů do dvou měsíců. V případě, že nedojde k dohodě s leteckým dopravcem a Click2Claim bude váš případ považovat za oprávněný, může postupovat soudní cestou. V takovém případě může vyřízení nároku trvat déle. O průběhu vyřizování svého případu budete individuálně informováni.

 

 Jak fungují kompenzace v letecké dopravě?

Pokud cestujícím způsobila problémy letecká společnost vlastní vinou, nikoliv tzv. vyšší moc (přírodní katastrofy, politické nepokoje, nepříznivé meteorologické podmínky apod.), je povinna cestujícím poskytnout kromě péče v podobě občerstvení, náhradní dopravy a dalších služeb také finanční kompenzaci.
Tato povinnost pro letecké přepravce vychází z Nařízení Evropského parlamentu a Rady Evropské unie č. 261/2004 a souvisejících právních předpisů, a je závazná pro lety do/z území EU všech  leteckých společnosti členských zemí EU (včetně Švýcarska, Norska a Islandu) a pro lety všech společností odlétajících z letiště umístěného v členské zemi Unie.

Vzhledem k tomu, že je velmi obtížné a nákladné vymáhat tyto kompenzace, nabízí Click2Claim kompletní a odborný servis při vyřizování vašich nároků vůči leteckým společnostem. Za tím účelem je nutné vyplnit formulář žádosti o kompenzaci. 

V jakých případech mám nárok na kompenzaci?

Zpoždění letu je delší než 3 hodiny oproti plánovanému příletu do cílového místa určení.

Zrušení letu, o kterém nebyl cestující s dostatečným předstihem informován - cestující musí být informován s předstihem více než 14 dnů před odletem, jinak vzniká nárok na kompenzaci.

Přesměrování letu, jehož výsledkem je, že jste se dostali na místo určení s odlišným číslem letu nebo s jinou leteckou společností, a tato změna měla za následek zpoždění Vašeho příletu do cílového místa určení Vaší cesty. Mohlo se také stát, že letecká společnost změnila trasu Vašeho letu.

Odepření nástupu na palubu letadla. Důvodem je, že letecká společnost prodala více letenek, než je kapacita letadla. Někteří cestující tak museli využít jiný let.
Nebo bylo letadlo, plánované na Váš let, nahrazeno menším typem, což má za následek menší množství přepravních míst, v takovém případě se může stát, že se do letadla nedostanete.

Snížení přepravní třídy, tj. pokud jste z důvodu nedostatku míst na palubě nuceni cestovat v nižší přepravní  třídě než jste měli podle Vaší letenky nárok.
Ve všech případech ovšem platí, že k nepravidelnosti došlo z viny leteckého dopravce, tj. důvodem není vyšší moc (např. přírodní katastrofy, politické nepokoje, stávky apod.) nebo okolnosti, které dopravce nemůže ovlivnit (počasí, rozhodnutí orgánů řízení letového provozu apod.).